Naslagwerk voor het maken van meubels in Shaker-stijl

Het is al weer bijna een jaar geleden dat ik op dit blog mijn laatste update heb gegeven over de vorderingen in het Shakerhuis. Maar helemaal stil staat het project niet hoor!

In de zomer is de knutselclub stil komen te liggen, en in de wintermaanden kwamen we steeds niet tot afspraken, of we zaten bij elkaar en het bleef bij een kop koffie en een kletspraatje. Ook leuk, want je hoeft niet altijd iets te doen.

Maar hierdoor werd er wel veel over het project nagedacht en thuis was ik in elk geval bezig om inspiratie op te doen. Via Bol.com kocht ik 2 boeken met bouwtekeningen en deze liggen standaard in mijn leeshoekje om op een zondagmiddag even lekker in weg te duiken.



Vorige maand is de knutselclub weer gestart en a.s. woensdagavond komen we ook weer bij elkaar. Ik ben begonnen met het naaitafeltje, een heel precies en klein werkje, m.n. omdat ook dit natuurlijk weer in 1:24 moet gaan worden. Leuk om hier weer mee verder te kunnen en straks ook het resultaat te kunnen zien.

Het huis daarentegen, welke ik al eerder heb laten zien, is op de schop gegaan. Het model was wel goed, maar het MDF wat ik ervoor gebruikt had, was te dik. De muren vond ik veel te dik worden, ook omdat er nog houten latjes op de buitenwand gezet moesten worden. Door de dikte van de muren werd het huis ook erg lomp, compact en hokkerig.
De MDF 4 mm staat al weer een tijdje klaar om gezaagd te worden, maar als het nu ook nog een keer een beetje droog is op een dag dat ik vrij ben.... dan kan ik buiten beginnen met zagen.

Reacties

Flag Counter