Zitbanken voor bij de Eettafel


Gisteravond ging ons knutselgroepje verder met het Shaker project.
Jenny moest helaas afhaken omdat zij zich niet lekker voelde, maar met z'n drieën was het ook erg gezellig en we hebben veel kunnen doen.
Ieder heeft 2 zitbanken gemaakt. Willem en Willy maakten het in 1:12, ik zelf 1:24. Alls eerst uitgezaagd met de figuurzaag en daarna met een kleine vijl (rond en plaate vijl) het met de hand verder afgewerkt. Ik vind het lastiger dan 1:12 werken, maar juist ook erg leuk als het resultaat daar eenmaal is. 
Ik had alleen even geen mogelijkheid om het in Lindehout te maken, wat ik graag wilde, omdat ik dit op dit moment niet in huis heb in deze dikte (dunte zul je eerder zeggen, want het hout is 1 mm dik). Door de dwarslat onder het bankje zakt het bankje niet door. De balk tevens een mooie afgewerkte plek gegeven door het via de poten te laten lopen.
 
   
 
 
2e foto volgt (onderzijde bank)

De volgende keer willen wij de bijbehorende tafel gaan maken, dit is wat moeilijker maar
erg leuk om te doen. Maar de vakantie komt er ook aan, dus het is best mogelijk dat we allemaal al zelfstandig verder gaan met het maken van meubeltjes.


Reacties

Flag Counter